Жаңақорғанда жасыл мектеп іске асты
Жаңақорған ауданында тұңғыш рет «Жас зерттеуші » жобасын бастаған Жайылма ауылындағы №195 мектеп гимназиясы ұжымы өскелең ұрпақтардың экомәдиниетін қалыптастырып, қоршаған ортаны аялау мақсатында «Жасыл мектеп» деңгейіне көтерілді, - деп хабарлайды "Opennews.kz" ақпарат агенттігі.
Жайылма ауылында қауын-қарбыз егетін 12 шаруақожалық иелері бар. Олардың көбі Өзбекстан елінен көшет-тұқымдарын алатын еді. Олардың бәрі өз ауылындағы мектеп-гимназиясының тәжірибе ретінде сыналып жатқан шағын жылыжайынан көп үмітті. Тұңғыш рет жүзеге асырылып жатқан жобаның тиімділігін сөз етсек, біріншіден шаруалар қолжетімді бағада көшет алады, екіншіден өскіндердің біздің аймаққа жерсінуі мәселе болмайды, үшіншіден жол шығыны болмайды. Міне, осындай артықшылыққа ие болған жобаны жергілікті халық та қуаттайды.
Жылыжайдың негізгі мақсаты – оқушылардың ғылыми дағдысын қалыптастырып, зерттеу жұмысына баулу. Олар биология және химия сабағында осы жылы-жайда дән егіп, және олардың даму сатысын бақылауды назарда ұстайды екен. Әр оқушы өзі еккен өсімдікті баптап қана қоймай, күнделікті өсу-өну процесін арнайы дәптерге жазып, қадағалап отырады. Қазір 20 мыңнан астам қарбызы көшеті, азын-аулақ қызанақ-қияр көшеті көктеуге жақын. Мектептегі әрбір ұстаз бен қызметкерлер қолы бос уақытта көмек-жәрдемін беріп отырады екен. Қысқасы, ауылының атын нарықта мойындатқан диқандар бір шаңырақ астында береке тапқаны жүрекке шаттық сыйлады.
Мектеп-гимназияда 51 мұғалім жұмыс істейді. Тарқата айтсақ, 49 жоғары білімді, 2 арнаулы орта, 8 педагог-зерттеуші, 16 педагог-сарапшы, 16педагог-модератор, 10 жас маман білім беруде. Ұжымды ауызбіршілік пен еңбекке ұйыстыра білген Гүлбазар Жарылқасынқызының негізгі мамандығы химия-биология пәнінің тәлімгері екенін білдік. Мамандығына деген махаббат оны ғылыми жұмыстарға жетелепті. Аядай ғана ауылдағы ағайынның ортақ арманына айналған жобаны жүзеге асырарда осы саланы ұзақ жылдар бойы зерттегенін ұқтық. Алдымен, гидропоника әдісімен таулы-тасты аймақта егін өндірудің қыр-сырын зерттеді. Осы жетістігін әр түрлі деңгейлі ғылыми байқауларда қорғап, ауылшаруашылығы саласындағы маңдайалды ғалымдарға дәлелдемек ойы да бар. Бұл мектеп осы бағытта Қорқыт Ата атындағы Қызылорда мемлекеттік университетітің биология, география және химия кафедрасының прфессорларымен тығыз тәжірибе алмасып, ауылшаруашылығына қызыққан жастарға семинарлар ұйымдастырып келеді. Жаратылыстану ғылымдарының магистрі Нұрқасым Ерболатовпен бірге химия-биология пәнінің мұғалімдері зерттеу жұмысын жоспарға қойған.
Бүгінде осы технологияға арналған арнайы кабинетте ауыл балалары ауылшаруашылығында ғылым мен білімнің қажеттілігіне көз жеткізуде. Солардың қатарында химия-биология пәні олимпиадасына қатысып, жүлделі орын алып жүрген 9 сынып оқушысы Айдана Өтеген жылыжай жобасын жетілдіріп, көпшілікке таныстырмақ ниетте. Ал, 8 сынып Гүлнәз Әбдімәлік гидропоника әдісімен көптің назарын аударғысы келеді.
«Жасыл» экономиканың басты қағидаттарының бірі – табиғи ресурстарды барынша құнттап, үнемді пайдалану. Бұл ретте атаулы мектепті көп үлгі бола алады. Мектеп электр энергиясын үнемдейтін жарықдиодты шамдарды тұтынады. Соның арқасында, жылына 1121 киловатт энергия үнемделеді екен.
Қалай десек те, «жасыл» экономиканың адамзат дамуына жаңаша серпін беріп отырғаны анық. Өткен ғасырдың соңында түсірілген фантастикалық фильмдерді қараңызшы. Қайсысын алсаңыз да, Жер-Анамыздың болашақтағы мүшкіл халі суреттелетін. Экологиялық апатқа ұшыраған ғаламшарды көруші едік. Түптің түбінде дəл осы халге жететінімізге сенетінбіз. Ал қазіргі адамдардың санасы өзгерген тəрізді. Осыдан екі жыл бұрын ағылшын экологтары жасөспірімдер арасында Жердің болашағына қатысты сауалнама жүргізген болатын. Сонда балалардың 80 пайызы болашаққа үмітпен қарайтындарын айтыпты. Адамзат Жер-Ананы апаттан құтқарудың əдісін табатынын «жасыл» технологияларды мысалға келтіре отырып, барынша дəлелдеп беріпті. ХХІ ғасырдың жастары жарқын болашаққа сенеді. Бұл – жақсылықтың нышаны.
Білім саласын ауылшаруашылық саласымен ұштастырып отырған мектепте жас биологтар тәрбиеленіп жатқанына көңіліміз толды. Интернеті дамыған қоғамда баланы еңбекке қызықтыра білудің жолын тапқан ұжымның еңбегін қалай дәріптесек те жарасады.