ҚЫЗЫЛОРДАЛЫҚТАР НИКАБ КИГЕНДЕРГЕ ҚАЛАЙ ҚАРАЙДЫ?
Қызылордада никаб киген жастар қатары көбеюде, - деп хабарлайды "Opennews.kz" ақпарат агенттігі.
Соңғы кездері бет-жүзін тұмшалап, қара жамылған қыз-келіншектерді Қызылорданың көшелерінен жиі кездестіреміз. Қазір қазақтың дәстүріне қайшы келетін осы бағытқа бет бұрған өте жас қыздар мен қысқа балақты шалбар киген сақалдылар көп. Ал, тұмшалана никаб киген жандарға қала тұрғындарының көзқарасы қандай? Жалпы паранжа мен никаб дегеніміз не?
Қазақтың қыз-келіншегі әдептіліктің белгісі ретінде тұла бойды жауып тұрды. Бас киімі жасына, отбасына қарай өзгеріп отырған. Тіпті оның да өзіндік бір философиясы бар. Көйлек етегінің ұзындығы ибалықты білдірсе, кимешек секілді бас киім бір жағынан тазалықты, бір жағынан көшпелі елдің көшпенді өмірінде әйелді қыста суықтан, жазда ыстықтан қорғады. Ол жай ғана киім емес, өнер туындысы, әдеміліктің, сұлулықтың, нәзіктіктің нышаны еді. Сол себепті қазақ әйелінің киімі де оның әдемілігін одан сайын айқындап тұрды. Бұл – бұрын болатын! Қазір ше?…
Қызы демей, келіншегі демей жаппай «хиджаб» кию сәнге айналды. Әуелде бастарына жаулық салып, жерді сыза ұзын көйлек киген бірлі-жарым қыздарды көрген кезде жатырқай қарағанымыз рас. Дін жолында жүрген болар деп, оған де етіміз үйренді. Бұл бара-бара жастар арасында сәнге айналды. Тек біздің елде ғана емес, хиджабқа деген «мода» еуропаны жаулап алды. Оған ғаламтордағы өздерінің хиджаб киген суреттерін елдің назарына ұсынып жүрген белгілі «жұлдыздарда» бар.
Ең сорақысы – бастан аяқ қара жамылған қыз-келіншектердің көбейгені. Ол хиджабтан да сорақы болды, «ниқаб» деп аталады. Денесінде көзінен басқа ашық жер қалдырмай, айналасына қорқыныш дәнін сепкен, еріксіз түрде «террорист» деген ой туындататын бұл қыз-келіншектердің басына күн туғаны ма, әлде жат ағымның жетегінде жүр ме?
Паранжа туралы ең алғаш ежелгі Месопотамия еліндегі Астарта дәстүрінің жазбаларында айтылады. Тән махаббаты құдайының құрметіне елдегі бүкіл әйелдер жылына бір мәрте құдайдың ғибадатханасын жағалай өскен қасиетті орманға барып жезөкшелік жасауы тиіс болған. Жоғары қауым әйелдері ешкім танып қоймауы үшін бүкіл тұла бойын тұмшалап орап алатын салт ойлап шығарды десе-ді.
Ал, Швейцария аумағында бұдан былай никаб кигендер мен бүркеніп, қоғамдық орындарда бет-жүзін жасырғаны үшін 1 мың доллар мөлшерінде айыппұл салынады.
Ниқабқа келер болсақ бет-аузын тұмшалап алған жандар парсы, Араб, Иран даласы – шөл, үнемі құм борап тұратын болғандықтан, олардың әйелдері көздерін ғана қалдырып, тұмшаланып киінетін болған. Ниқаб – ол кейбір елдердің салтынан алынған жай ғана дәтүр, бірақ бұл туралы Исламның құқықтық негізгі ережелерінде ештеңе айтылмаған. Алайда, жастар арасында өзіндік әзіл шыңы аралас «ниндзя әйел» атты лақап атымен кеңінен тарағаны да жасырын емес.
Жергілікті тұрғындар мен қала жастары никаб кигендерге қалай қарайды?
Жастар арасында кәмелет жасқа толмай тұмшаланған бойжеткендердің көп екендігін аңғаруға болады. Тіпті енді бірі жұмыс уақытының кеш бітуіне байланысты «ниқаб» киеміз деген жандар да бар.
Шариғатта мұсылманның міндеттері белгіленген. Соны білмеген соң немесе жат ағымның кейбір өкілдерінің берген пәтуасының жетегінде жүргеннен осылай киініп жатқандар бар дейді имам.
Ал, мұсылмандықтың айғағы – тұмшаланған хиджап, қауғадай сақал емес, жүректегі иман.
Балағын кескендерде, сақалы өскендерде емес, Алланы жүрегіне ескендерде ғана иман бар екенін ұмытпайық ағайын.